söndag 12 juli 2009

Kärlekens viktigaste vänner

När vi besöker det här paret blir i alla fall jag alltid lika påmind om hur jag fann mitt livs kärlek i form av en kompis kompis. När A fyllde 30 och hade champagnefrukost träffade jag nämligen Peter där för första gången. Han var en studiekompis till A:s man M och förmodligen menad åt mig sedan innan vi föddes, fast jag var för dum för att inse det vid första anblicken. Det blev alltså inte kärlek vid första ögonkastet utan först när all sans och vett kom ur balans vid ett mycket längre ögonkast, vid min gårdsgrill där A och M och ett gäng andra också var med ungefär 36 timmar senare.

Hur som helst, A och M har inte bara hästar utan också skogsmark, kossor, nya fantastiska kranar över handfaten som varken vi eller barnen kunde sluta fascineras över och en vespa!
-Hilda, vad var det bästa hos A och M?
-Att vi var här!

Blygsamt...

Inga kommentarer: