onsdag 9 februari 2011

Hört i hallen

Runt 21 står jag i hallen och rensar febrilt ur jackfickorna, tänker att jag äntligen ska tvätta jackan som varit smutsig sedan första snön kom, minst.

- Måste du verkligen tvätta den just ikväll, säger Peter.
- Ja, jag vill ha den imorgon och jag har tänkt att tvätta den i flera månader, säger jag.
- Finns det ingen annan jacka du kan ha på begravningen då?
- Nä, jag tror inte det. Jag vill ha den här för det är min bästa.

Fickorna är tömda nu, ska bara dra upp dragkedjan och slänga in den i en mörktvätt.

- Så fin är den väl inte, egentligen, lägger han till.
- Nähä?

Tack för det då.

- Ska vi inte ta din också, förresten? säger jag som faktiskt inte alls tagit illa vid mig. Han har ingen aning om vilka andra jackor jag har och inte mig emot om han tycker att jag behöver en ny...

- Men vad ska jag då ta på mig imorgon? undrar han.

Ha. Det var just det.

2 kommentarer:

Blackm sa...

Jag har en utmaning till dig=)

www.svartam.blogg.se

Marie sa...

Tack! Jag gör den imorgon=)