lördag 12 februari 2011

Bloggutmaning

Jag blev utmanad av Malin häromdagen. Här kommer mina svar:

Hur länge har du bloggat?

Jag har bloggat sedan augusti 2008. Tre-årsjubileum i år då.

Hur många bloggar återvänder du till dagligen?

Kanske tio dagligen i snitt, de som uppdaterat sig på min länklista. Hinner jag blir det många fler ibland.


Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Jag tycker att dagboksblogg är ett väldigt tråkigt ord och vill själv inte framstå som om jag dagboksbloggar. Det bästa är väl sådana som tar upp olika teman varje dag och det gör många tycker jag.

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det tror jag nog, har inte hört något annat. Kanske får man lära känna mig lite bättre.

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag har en gräns och har kontroll över vad jag vill skriva och kan lämna ut till alla och envar.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?

Det är inte bekräftelse jag vill ha, jag vill skriva för att jag älskar att skriva. Dessutom vill jag inspirera och delge sånt som jag tycker är värt att läsa. Och komma ihåg själv också för den delen.

Har du träffat människor IRL, efter att ha träffat dem via bloggen?

Nej, inte än.

Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?

Möjligen. Finns det något som inte är skadligt i världen?

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Det är väl att jag satt mig för att göra ett inlägg varje dag och klockan är 23:30 och jag vill helst gå och lägga mig. Men oftast händer inte det, för jag skulle inte fortsätta om det blev en press och stress.

Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Japp, det tror jag faktiskt. Men tiderna förändras så jag vet inte till 100%. Det är ju det som är Mot nya mål.

Jag utmanar den som vill hänga på!

Inga kommentarer: