måndag 8 februari 2010

Sängvy på hemmaplan och bortaplan

Både Hilda och Einar brukar sova middag på måndagar när jag är hemma med dem. Ta igen det extra trötta efter helgen, ladda innan simskolan och ge mamman en stunds ro - allt oftare i form av middagslur. Idag klarade jag att hålla mig vaken efter sagoläsningen mellan dem i vår säng.

Efter ungefär en timme hörs två röster, dividerande med varandra "var är mamma då, var ÄR mamma då?", jag ropar, går upp till vad jag tror är två vakna barn men möts av denna vy:
Helt oemotståndlig och jag kan inte låta bli att glädjas över att vara tillbaka på hemmaplan.

Trots att sängen är lakanfri efter en incident med katten alldeles för tidigt i morse.

Trots hotellsängen vi lämnade igår.

2 kommentarer:

Carola sa...

Hemma bäst!

Marie sa...

Oh ja. Fast borta väldigt bra ibland...