onsdag 17 februari 2010

Läslusta-lista

Kan som vanligt inte låta bli Amandas listor. Här är en så här i bokrea-uppladdningstider.

Som läsare är jag
: Varierande. Lyssnar på ljudböcker i bilen och läser pocket under semestrar eller om jag kommer över någon riktig goding.

Som bloggare är jag: En som får utlopp för sin skrivar- och skaparlust samtidigt som jag får möjlighet att bli läst.

Senast lästa bok: Lyssnar på "Hypnotisören" av pseudonymen Hans Kepler. Läser sporadiskt "Skumtimmen" av Johan Theorin.

Senast köpta bok/böcker: Fyra pocket för 100 kr på ICA. Tror att alla syns på bilden.

Favoritdeckarförfattare: Med risk att låta allt annat än originell (men varför sträva efter det?): Stieg Larsson.

Jag läser allt av: Liza Marklund. Folk må säga vad de vill, men jag gillar henne och hennes böcker.

Jag läser helst inte (genre/författare): Sci-fi, Jan Guillous Coq Rouge-böcker (vad är det han heter nu, huvudpersonen?), Camilla Läckberg.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Trädgårdsplanering, böcker om skrivande, textning, fotografering.

Förutom svenska läser jag gärna: Nä. Inte gärna.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Är nyfiken på serien om Twilight så man får se vad det är alla ungdomar tycker är så fantastiskt bra.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Tja, vad skulle det vara? Grannen förser mig med avlagda ljudböcker och traven med olästa pocket är hög. Kanske fortsättningen på Snabba Cash, som jag visserligen bara sett på bio, men måste ha en förklaring på.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Går sällan på antikvariat, men händer att jag tittar efter någon Selma Lagerlöf.

2 kommentarer:

Carola sa...

Måste meddelan att det inte bara är ungdomar som tycker att Twilight är bra, jag satt med bok tre; Ecplise i Finland på vår resa och njöt när ni mammor lade era barn.

Marie sa...

Var det DET du gjorde i Finland? Och här pratar jag om dem ett och ett halvt år senare...