söndag 31 augusti 2008

Dagen efter

Det blev en riktigt härlig födelsedag igår. Bäst var nog ändå det lilla tåget på morgonen. Mannen först med bricka med blommor och paket. Frukost på sängen rationaliserade vi bort redan för två år sedan när juice eller kaffe välte i sängen, knuffat av små barnahänder. Sedan dottern, generad med en ballong framför ansiktet Sist sonen, insparkandes en ballong, springandes efter, ropandes ballååååån. Underbart. Bredvid mig låg gårdagens jubilar som hastigt flydde sängen. I en av paketerna låg min efterlängtade nya mobiltelefon.

Vid frukosten fick jag sjönsång av mamma och pappa på telefon, och post av nära och kära. Förutom kort från släkt fanns där tre kort från vänner som verkligen gjort sitt bästa för att förgylla min dag! Katarina, som alltid sätter ord på pränt som gör att mina ögon fylls av tårar - glädjetårar eller rördhetstårar eller vad man nu kan kalla dem. Ann-Charlotte, som gör världens vackraste kort och är min inspirationskälla. Carola, som förutom ett Mamma Mu-kort som inte minst gladde Hilda, hade skickat med en skiva med den bästa av musikblandningar! Tack!

Jag har inte för avsikt att berätta om hela dagen men nog fick jag överraskningar alltid även om jag inte trott det. Mamma och pappa kom med en kaffebryggare som var i röd-metallic. Jag bara älskar den! Man får nog nästan säga att utseendet betyder en hel del många gånger! Men visst, kaffet smakar förstås underbart också:) Jag som tycker att jag blivit mindre materialistisk på sistone gladdes verkligen åt prylar!

Idag fick vi reda på att närmsta grannarna, de med kantarellerna från häromdagen, gifte sig igår. Mycket bra val av datum kan man tycka! Och nog var det igår morse Peter och jag satt och spekulerade i om de aldrig skulle gifta sig, det är ju märkligt.

Idag har vi varit i svampskogen hela familjen tillsammans med våra kära och ganska nyfunna vänner från kvarteret nedanför. Förutom en incident med Einar och en flugsvamp som jag helst inte vill benämna mer var det fantastiskt trevligt i skogen.








2 kommentarer:

Carola sa...

Hej,

vilken fin blogg, härligt nu kan jag följa ditt liv också och din familjs förstås.

Marie sa...

Har nog en del att lära, men kan ju bara säga att du inspirerade mig! Kram