fredag 29 augusti 2008

Födelsedagar

Nu är jag på benen igen efter första sviten av Hildas dagisstart. Peter har varit hemma från jobbet både igår och idag och tagit hand om barnen och jag har kunnat förkovra mig i månadens alla tidningar och post och annat som hamnat på efterslänt. Peter har också kunnat förbereda både min och Sunes födelsedag på ett bra sätt. Det är ju precis som om ödet räknat ut det för mig. Kalaset i morgon ringde jag och ställde in i går och nu känns det som om det blir en härligt kravlös dag med bara de närmaste och det fina vädret.



Sunes födelsedag är idag och förbereddes genom att ett katthalsband och en boll slogs in i paket. Sedan startade kattjakten och den stackars jubilaren var inte alls road av att bli jagad av barnen med varsitt paket som de försökte sticka under nosen.



I morgon är det min tur. Förmodligen blir det skönsång på morgonen och överraskningar. Kanske inte så överraskande ändå för jag har som vanligt lyckats luska ut det mesta, nyfiken som jag är... tror jag i alla fall. Men visst, det blir ju aldrig riktigt som jag tänkt mig - på gott och ont! Och då ligger väl överraskningen i det ändå.


Peter har slagit i de första läkten i spaljestaketet, och det blir toppenfint! I morgon har mamma och pappa lovat mig en klängros i present. Den ska sitta mitt för stolpen man ser rakt ut från altanen. Runt den vill jag ha lila-blå clematis och växter i vitt. Vi får se, man brukar ju hinna ändra sig några gånger på vägen.


Nu blir det kantarellsmörgås och te. Färska kantareller, inte från skogen utan från grannen... Jag var nämligen ute och tog kort på grannarna förut som satt och rensade och de var så snälla att de skickade med mig flera liter in!

Inga kommentarer: