torsdag 6 september 2012

Tycker det är synd

att det går så dåligt för papperstidningen GP. Så dåligt att de måste säga upp ett gäng journalister.

För visst är det något visst med att blädderläsa tidningen vid bordet? Alla äldre personer tycker tydligen precis samma sak.

Å andra sidan sa vi upp helårsprenumerationen för ett tag sedan. Nu har vi den bara fredag-söndag. Ungdomligt? Skönt att slippa åka till pappersåtervinningen i alla fall. Men fortfarande har jag inte loggat in en enda gång för att läsa den på nätet, prenumerationsvarianten alltså.

Hur ser det ut om tio år, undrar någon. Har vi papperstidningar då? Har vi böcker?

Jag är kluven, för jag läser klart mest på nätet totalt på dagen. Men jag skulle aldrig vilja vara utan tidningar och böcker i papper. Tror jag inte i alla fall.

Och om jag drömmer om att skriva en bok, då vill jag väl hålla i den sen? Inte klicka fram den, eller?

Hur vet man vad man tycker när tekniken rusar fram i sådan rasande fart? Vad tycker du själv?

Inga kommentarer: