torsdag 27 september 2012

När vi ändå pratar utgifter

så måste jag berätta om den gamla bilens öde igår.

Peter och barnen (som har studiedag) ska åka på bilbesiktning. Jag ligger med feber och hör ett antal misslyckade startförsök ute i garaget. I sista minuten som de är, som vi alltid är, går jag ut och erbjuder hjälp. Puttar igång bilen som startar, masar mig in och ringer Peter en timme senare för att fråga hur det gått.

-Åt helvete, svarar han. Barnen skriker i bakgrunden.

Den hade visserligen startat vid besiktningen, men efter ett tvärbromsningstest lossnade ett bromsrör och det blev körförbud. Det finns ingen annan bra lösning på problemet än att jag åker och hämtar.

Vi har haft bra flyt med mycket på sistone. Vi kanske förtjänade en svacka.

Och bilen, den förtjänar bara en försäljning.

Inga kommentarer: