lördag 18 juni 2011

Fyller jag verkligen inte år idag?


Einar kunde inte fatta hur det kunde bli en så bra dag trots att det inte var hans födelsedag. Ett antal små gäster droppade in klockan 13 och vandrade hem igen klockan 15. Timmarna däremellan var svettiga men lyckade. Jag vågar nästan påstå att vi börjar få rutin på barnkalas.


Pannkaksätande, paketöppning, gömma nyckel, kurragömma, tårta och skattjakt med avslutande fiskdamm gick i flygande fart.


Och hur många gånger vi än talade om för Einar att han fyller år på måndag, så avslutade han dagen med att säga:
- Inatt ska jag sova riktigt gott, för det är ju min födelsedag imorgon!

2 kommentarer:

blueunicorn sa...

Tycker ni är riktigt duktiga på att hålla barnkalas! Och vad cool Hilda var när jag frågade Einar om han hade fått bra presenter. "JAA-A, det tror jag VERKLIGEN", svarade hon istället.

Marie sa...

Fniss! Och tack för komplimangen:-) Kul att träffa er, hoppas på snart igen!