torsdag 16 juni 2011

Det jag skulle göra ikväll

var som vanligt en låååång lista:

plantera de nyförvärvade växterna (tydligen har både Peter och jag varit i blomsteraffären idag, och jag har dessutom varit hos svärföräldrarna)

städa undan alla krukor som dräller på baksidan av huset

städa huset inför Einars barnkalas på lördag

vika tvätt och vika tvätt och vika tvätt

betala ett par räkningar med konstigt inbetalningsdatum


Och vad gjorde jag då ikväll?

satte på datorn för att betala räkningarna först av allt

drack en kopp te och åt dumlekolor

kollade facebook och lite bloggar

tjippade med ögonlocken och tänkte: måste i alla fall betala räkningarna innan jag lägger mig

2 kommentarer:

Sofia sa...

Duktig!
(var det lakrits-dumle?)
Min kväll förstördes helt när canal plus-boxen la av precis innan Desperate Housewives. Ibland är livet jobbigt.

Sanna sa...

Det är en av fördelarna med att bli lite "till åren" att man lugnt kan konstaterar att det blir som det blir när det inte blev som det borde!