fredag 18 januari 2013

Det svär jag på

Tänker svära lite, trots att det är fredag. Eller i alla fall använda mig av svordomar andra sagt till mig.

Einar fick gå till frisören idag efter dagis. Tage och jag satt i en fåtölj och bläddrade i en vagabondtidning. Han kommenterade alla fordon, de fina stränderna och annat av intresse.

En annan kund kommer in. Han pratar lite med frisören, frågar om han fortfarande tränar på samma ställe. Han slår sig ner i fåtöljen bredvid oss. Jag frågar något om träningsställe och han berättar vilket långt träningsuppehåll han haft, på minst 20 år och hur en gammal vän fick honom att börja igen.

Tage studerar honom, mer intresserat än tidningen.

-Och när jag skaffade en personlig tränare, så bankade han skiten ur en på träningspassen, ler mannen.

Tage vänder sig till mig.

-Mamma, mamma! Han sa faan.

Inga kommentarer: