onsdag 2 januari 2013

Årets

Och här kommer årslistan för 2012.

Årets bedrift: Att vi strävar så många timmar varje dygn för att ro runt allt som småbarnsfamilj med alltför mycket förvärvsarbetande

Årets bittra: Att mamma blev sjuk i december

Årets bästa semester: Norrut, helt enkelt

Årets nytillskott: Det gamla fina huset i Norra Värmland, som blev vårt fritidshus. Frågar jag barnen är årets nytillskott garanterat paddan.

Årets förlust: Jag önskar att det var bilen som står i garaget, som inte går att starta, som inte har vinterdäck, som inte går att köra ut för att vi lägger gatsten och som inte ens får ligga på blocket längre.

Årets vuxenpoäng: Det ständiga planerandet som är enda sättet att få livet att fungera

Årets fysiska förändring: Den från otränad till vältränad under Tjejvasan och Göteborgsvarvet till otränad igen under slutet av året...

Årets nya kändisförälskelse: Laleh

Årets mest gåshudsframkallande låt: When I held you med Moa Lignell - förmodligen är den inte ens årets låt men den växte en dimension när jag hörde den i skolans luciatåg och gör mig extra varm om hjärtat i vinter.

Årets läsupplevelse: Det finns både få och många. Det är ytterst sällan jag läser en hel bok som min livssituation ser ut just nu. Men en ny Hus och Hem och 10 minuter i soffan är bland de bästa stunderna ibland.

Årets insikt: Kanske den jag lärde mig redan förra året - man ska leva för varandra och i nuet.

Årets teve-besatthet: Så mycket bättre

Årets fest: Varje tisdagsloppis är en fest.


Inga kommentarer: