lördag 11 februari 2012

Mitt första skidlopp

var fantastiskt tröttsamt, åtminstone efter 15 km eller vad det kan ha varit. Så märklig känsla när kraften bara tar slut, vilket den liksom aldrig gör annars... i vardagen menar jag.

20 minuter kvar till start
Ett par minuter före start

Trots att jag var så härligt påhejad blev resultatet 21 km på 2, 17,49 - sämre än något av göteborgsvarven jag sprang i 25-årsåldern med samma längd..

Starten

Det var hur som helst riktigt roligt, med alla kvinnorna, skidorna och spåren. De nya skidorna som går att ploga med och det faktum att jag lyckades stå på benen hela tiden.

Varvning vid 10,5 km

Lite tips som efterfrågades kan nog vara att teknikträna lite extra, köra någon lång sträcka och någon kortare sträcka men sedan vila sista veckan innan. Jag tänker försöka äta upp mig lite också - är ganska dålig på det på grund av min ständiga tidsbrist och barnnärvaro.

Inga kommentarer: