torsdag 16 februari 2012

Je ne regret rien

Den här artikeln såg jag via facebook idag.

Det är verkligen intressant det här med vad man ångrar att man gjort och inte gjort, när man inser att man nästan aldrig ångrar det där vansinniga, som ju faktiskt ledde till något annat bra... eller till och med bättre.

Mitt i stressen med jobb och småbarn och alla andra göranden måste vi någonstans sortera ut det bästa, det som vi verkligen, verkligen vill, bara en liten kort stund om dagen, eller i veckan. Då och då, eller åtminstone i tanken.

Jag tänker inte ligga för döden och ångra att jag gjorde det som andra förväntade sig istället för det som jag själv ville, eller att jag jobbat alldeles för mycket i alla fall.

I så fall ångrar jag hellre att jag bloggade eller åkte ett och annat dumdristigt skidlopp.

Inga kommentarer: