tisdag 24 januari 2012

Frågestund

Amanda körde frågestund för någon vecka sen.

Nu är det min tur!

Vad gjorde du för tio år sedan?
Började hitta mig själv i en tvåa i Johanneberg i Göteborg. Mormor dog 18 januari och det var begravning i början av februari. Jag tänkte på henne och allt runtomkring. Hade börjat läsa svensklärarurbildning på distans med det fenomenala avtalet jobba 70% till 100%-lön. Tror jag i alla fall, om det inte var året efter. Insåg att det där med skrivande verkligen var mitt gebit. Knäckte extra på guldfynd i nordstan så fort jag hann. Tränade till mitt första göteborgsvarv. Träffade Peter första gången i maj.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Var mammaledig med Tage, och hade fullt upp av två barns dagishämtningar och lämningar. Pluggade till webdesigner på kvällstid.

Fem snacks du gillar?
Pringles gröna chipsrör, ostbollar, ostbågar, estrellas grillchips och kanske någon liten frukt- och nötblandning.

Fem sånger du kan hela texten till?
Fem räcker inte på långa vägar, jag kan förmodligen hela texten till uppemot hundra. Kanske någon sjukdom jag har? Bäst sitter nog gamla 60-talslåtar som Oh, Carol eller Tomas Ledins åttiotalsplågor som Sommaren är kort.

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
Betala av lånen och köpa dyra inredningsprylar. Annars skulle jag nog inte ändra så mycket.

Fem dåliga vanor:
Fem? Då skulle jag väl inte stå ut med mig själv? Kanske det ständiga kvällssnaskandet, eller det nattliga surfandet. Min droppnäsa som måste torkas i tid och otid är säkert en ovana.

Fem saker du gillar att göra:
Fika, småprata, surfa, spela wordfeud, skriva.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Kläder som sitter fel och kläder med djurmönster är inte min grej.

Fem favoritleksaker:
Datorn, telefonen, köksassistenten, skidorna, kaffekoppen.

Inga kommentarer: