lördag 4 januari 2014

Bakåtblick

Jag blickar väl bakåt på 2013 då. Och gör kanske några smärre förändringar från tidigare års original. Eller inte.

Årets bedrift: Att vi ror runt vår fyrbarnsfamilj i ett ständigt kaos.

Årets bittra: Kanske att dagarna med min sista bebis går så fort så fort och att jag såklart vill att han ska bli större men ändå bevara honom i sitt nuvarande perfekta bebisskick.

Årets bästa semester: Trots alla fina vinterdagar är det lätt sommarsemestern på ca två veckor i Finland, Stockholm och Norra Värmland.

Årets nytillskott: Lille fine Nils.

Årets förlust: Tid, tid och åter tid. Dygnet borde ha minst fem timmar till.

Årets vuxenpoäng: Mammalivet med alla blöjbyten, lämningar och hämtningar på skola och dagis, det enorma tvättberget, idrottsaktiviteterna... och allt det andra.

Årets fysiska förändring: Graviditeten förstås. Och tiden efter förlossningen.

Årets läsupplevelse: En personlig refusering från ett känt förlag. Ett litet hopp har tänts.

Årets insikt: Att ta vara på alla stunder, stora som små, som är guld värda för att väga upp andra jobbigare saker.

Årets besatthet: Loppisarna och med dem alla retroprylar. Och Tradera kanske.

Årets fest: Min kusins bröllop.


Hilda och Einar blickar bakåt och neråt i gondolliften på väg upp i backen. På skidorna hänger jag knappt med dem längre, det är ofattbart!

1 kommentar:

Carola sa...

Jag håller med om semestern, den var toppen.