onsdag 13 mars 2013

Måndagsmöten

Det är något visst med möten. Vinter som möter vår, snö som möter gräs och trä som möter trä.


När jag tog den här bilden var det sisådär -5 grader mitt på dagen, mitt i solen.

Mitt måndagsjobb innebär alltid möten utöver det vanliga.

Att köra på slingriga vägar, ut på vischan, där korna äter och fåren har lammungar i mars när jag åker förbi är särskilda möten med naturen, om än bakom en ratt inifrån en bil.

Bygdegårdarna, kyrkan där farmor begravdes och åkrarna och fälten som snart ska bli gröna är möten med det som var och det som kommer.

De gamla kontorsbyggnaderna, den ständigt närvarande lukten av trä och människorna som finns där. Något helt annat än skolan, staden, hemmet.

Måndagsmötena.

Det finns ingen söndagsångest med de måndagarna.

Inga kommentarer: