onsdag 6 februari 2013

Förberedelser

för en skid- och renoveringsresa under sportlovet ligger på agendan just nu.


Ett draperi till 50-talsköket
Efter att jag klippt till alla tyger bestämde jag mig för det lättvindliga sättet. Att ta med symaskinen upp. Sy det på plats. Jag som tänkte på jullovet att jag hade så många veckor på mig att förbereda allt hemma inför sportlovet. Nej, jag är ju inte sådan. Det är så lätt att glömma ibland bara.

Det var flera hål på den fina gamla filten, annars hade jag aldrig klippt stolsklädsel och kuddfodral av den

I tillräckligt god tid har jag i alla fall adressändrat GP. Äntligen ska den lilla brevlådan i Norra Värmland få lite post.

Sune sätter sin prägel på det nyklippta tyget
 Jag har också hittat gardinstänger till 50-talsköket nu á la mormorsstång. Det var väl det som gällde för ett halvt sekel sen?

Inga kommentarer: