onsdag 4 juli 2012

Hemmajobb

är på tapeten idag.

En sista dag innan sommaren med tid för skrivandet och webbplatserna. Jag har haft ett par textuppdrag, besökt affärsnätverk, börjat fixa hemsidor, lärt mig skicka fakturor och kommer att nöja mig med att ha en liten verksamhet vid sidan om mina andra jobb. Det är ju det som är jag, flera järn i elden, förhoppningsvis utan det blir halvdant.

Nu sitter jag med ett nytt projekt som är lite av en dröm - om det nu kan gå vägen. Det betyder att jag skriver och skriver tills orden tar slut och emellanåt kan jag snickra hemsida.

Mer än så säger jag inte.

Imorgon och på fredag har jag vanligt jobb, sedan börjar semestern.

Med kanske ytterligare skrivande? Förhoppningsvis. Och då menar jag inte bara på kvällstid när barnen somnat och knotten är för påstridiga för trädgårdsarbete och när sporten visas på tv:n. Utan lite till.

3 kommentarer:

blueunicorn sa...

Vad spännande det låter! Hoppas att det går vägen för dig. Kram

Marie sa...

Tack snälla. Vi får väl se. Har alltid haft lätt att börja på saker:-)

blueunicorn sa...

Jag med. Men är desto sämre på att avsluta. Blev superinspirerad av Antons nya kompis mamma som har en webshop och gör egna smycken och renoverar och säljer loppisfynd. Hmmm...