torsdag 26 maj 2011

Vi kallar den Snarkrosa

boken "Snoring Beauty" som Hilda väljer varje kväll.
 
Jag tycker att det bästa med den är att vi fått den skickad med posten från självaste illustratören, Amanda Hellberg (som för övrigt skriver rysare i världsklass). Det var aningen svårt att översätta till svenska för barnen i början men nu kan jag den utantill.
 
Hilda tycker att det bästa med den är när grisbonden ser prinsessan för första gången och känner en sådan enorm kärlek, som han tidigare bara känt för grisar, när han hör hennes djupa snarkningar. Det gör inget att hon har dålig andedräkt för han luktar också illa.
 
I förrgår berättade jag för henne om att Amanda, hon som målat bilderna i boken, hade sett Tages nya frisyr på datorn och tyckte den var fin.

-Hade hon? Hon som målat de här bilderna? sa Hilda eftertänksamt.
-Ja, svarade jag.
-Jaha... inte visste jag att hon var så HIMLA bra på att måla grisar!

Inga kommentarer: